Persberichten
Een persbericht is meer dan een leuke beschrijving van uw bedrijf en uw activiteiten. Een persbericht bevat echt nieuws over uw bedrijf, nieuws dat journalisten de moeite waard vinden om te publiceren. Een goed persbericht maakt aan een journalist dan ook altijd duidelijk waarom uw nieuws relevant is; waarom zijn blad, site of programma het écht niet mag missen.
Met ruim 30 jaar ervaring in de media weet Chris Halkes juist dit aspect prominent in uw persberichten te verwerken. Dat vergroot de kans op de publicatie van uw nieuws aanzienlijk.
Een goed persbericht is feitelijk en zakelijk
Een effectief persbericht overtuigt journalisten ervan dat het beschreven onderwerp belangrijk en nieuwswaardig genoeg is om in hun media een plek te krijgen. Daarom is een persbericht zakelijk opgesteld.
De kop erboven is pakkend, en soms speels, om de aandacht van de journalist te trekken. De inhoud bestaat echter steevast uit compact opgeschreven feitelijke informatie, die de journalist helpt de waarde van het gemelde nieuws te beoordelen.
Een persbericht is geen reclametekst
De gedachte dat een persbericht een veredelde reclametekst zou moeten zijn, berust op een misvatting. Snedige formuleringen en guitige slagzinnen zijn voor een journalist van geen enkele waarde, en doen afbreuk aan de geloofwaardigheid van het bericht. Reclame-achtige persberichten krijgen op een redactie doorgaans een snelle behandeling met de delete-knop.
Villa Pit neemt geen opdrachten aan voor dergelijke kansloze persberichten. Het geeft er de voorkeur aan opdrachtgevers duidelijk te maken dat een correcte inhoud voor een persbericht belangrijker is dan ludieke vondsten en gevatte woordspelingen.
Doelmatige taal
Persberichten van Villa Pit zijn zakelijk opgesteld en gebaseerd op de principes van doelmatige taal.
Villa Pit levert persberichten met een omvang tussen 400 en 500 woorden voor een vast tarief van € 98,-. In het knipselarchief kunt u enkele voorbeelden daarvan lezen.
U bent hier: Start>Diensten>Persberichten